Sök:

Sökresultat:

3431 Uppsatser om E-postsystem: E-mail systems: Grupprogram: Groupware: - Sida 1 av 229

Användaracceptans av utökade e-postsystem: en studie av icke-tekniska utmaningar med grupprogram

Utökade e-postsystem är en populär typ av grupprogram som ger användarna fler möjligheter än att bara hantera e-post, utökade e-postsystem ger bl a användarna möjligheten att föra kalender, schemalägga möten och delegera uppgifter. Denna undersökning utgår ifrån kända icke-tekniska utmaningar med att nå användaracceptans av grupprogram, genom en fallstudie i en statlig organisation studeras vilken inverkan dessa utmaningar har på utökade e-postsystem. Syftet med denna uppsats är att den ska ge insikter åt organisationer som har infört utökade e-postsystem men som har svårigheter med att nå användaracceptans av den funktionalitet som sådana system tillhandahåller. Viktiga slutsatser som har kunnat dras är att de studerade icke-tekniska utmaningarna med att nå användaracceptans i högsta grad har en inverkan på acceptansen av många av de funktioner som utökade e-postsystem tillhandahåller. Speciellt verkar tekniska begräsningar i systemet göra att många av dessa utmaningar blir kända..

Hur grupprogram kan underlätta användarstödsorganisationens arbete

Det har idag blivit vanligt att använda Informationsteknik (IT) som stöd till arbete av olika former. Företag lägger idag ned mycket tid och pengar på att datorisera sina verksamheter. När det uppstår problem i företagens system och applikationer, krävs det att hjälp finns att tillgå. Uppsatsen syftar till att se hur användarstödsorganisationernas arbete kan underlättas med hjälp av grupprogram. En fallstudie visar att det i den decentraliserade användarstödsorganisationen finns kommunikations- och informationsdelningsproblem.

Grupprogram : Studie av funktioner och användningsområden

Detta arbete behandlar en undersökning rörande grupprogrammens funktioner och användningsområden. Fyra grupprogram har analyserat och en kartläggning har gjorts över vilka funktioner som kan räknas som standardfunktioner. Dess standardfunktioner har sedan utgjort det ramverk som använts för att undersöka hur grupprogrammen används ute i företagen. Ett antal företag från olika branscher valdes ut för att ingå i undersökningen. Informationen har samlats in med hjälp av guidade enkäter.

Jämförelse av användbarhet mellan integrerat intranät och e-post och separat intranät och e-post vid arbete med möteshantering

Vid möteshantering används många olika groupware, några av de groupware som används är intranät och e-post. Något som blir allt vanligare är att integrerade intranät och e-postlösningar (exempelvis Sharepoint) används vid möteshantering. Det behövs fler jämförelser om hur användbara olika informationssystem är vid möteshantering. Den här studien syftar till att jämföra hur användbart integrerat intranät och e-post är jämfört med separat intranät och e-post vid möteshantering. För att besvara frågan så har groupware walkhtrough och enkäter använts.

Funktionalitetsaspekter på gränssnitt för grupprogram

Idag finns många organisationer utspridda över stora geografiska områden med kunder, kontor och samarbetspartners över hela världen. Traditionellt sett innebär detta att de anställda måste resa en hel del för att deltaga i möten. Detta kostar i sin tur både tid och pengar. I många projekt blir det också nödvändigt med samarbete mellan personer som befinner sig på stora avstånd från varandra. Det finns grupprogram som kan erbjuda grupper av människor att hålla möten på distans.

En applikationsinfrastruktur för massutskick av e-post

In today's society it is becoming more and more important with direct marketing. Some of the direct marketing is done through e-mail, in which companies see an easy way to advertise himself. I did this thesis work at WebDoc Systems. They have a product that creates web documents directly in your browser, also called CMS. The CMS has a module for sending mass e-mail, but this module does not function properly and WebDoc Systems customers are dissatisfied with that part of the product.

Presentation och utvärdering av CollMX : Ett transparent kollaborationsverktyg

Organisations and projects use CSCW/Groupware systems for collaboration purposes. These systems and applications are in many cases using a non-transparent GUI, witch is also hard to learn. This paper present a novel system that aims towards being transparent and easy to use. This system, called CollMX, will be evaluated and different ideas for future development will be presented.  The evaluation and ideas are generated by an empiric evaluation and research in different areas related to CSCW. The research does not only focus on the area of CSCW, but also extends towards the Web 2.0 and ideas about awareness..

E-mail som marknadsföringskanal och dess effekter på kundrelationer

E-mail lämpas som marknadsföringskanal endast i förhållande till varans eller tjänstens relationsförväntan, som kunden förknippar varan ellertjänsten med. Denna relationsförväntan utgörs av faktorer såsom pris, tidigare kunskap om produkten och produktsegment..

E-mail som marknadsföringskanal och dess effekter på kundrelationer

E-mail lämpas som marknadsföringskanal endast i förhållande till varans eller tjänstens relationsförväntan, som kunden förknippar varan ellertjänsten med. Denna relationsförväntan utgörs av faktorer såsom pris, tidigare kunskap om produkten och produktsegment..

Filtrering av e-post ? Binär klassifikation med naiv Bayesiansk teknik

In this thesis we compare how different strategies in choosing attribute values affects junk mail filtering. We used two different variants of a naïve Bayesian junk mail filter. The first variant classified an e-mail by comparing it to a feature vector containing all attribute values that were found in junk mails in the part of the e-mail collection we used for training the filter. The second variant compared an e-mail to a feature vector that consisted of the attributes that was found in ten or more junk mails in the part of the e-mail collection we used for training the filter. We used an e-mail collection that consisted of 300 e-mails, 210 of these were junk mails and 90 were legitimate e-mails.

Mail Exchange Protocol (MEP): Ett utkast till nytt protokoll för elektronisk post

SMTP, the current protocol for sending electronic mail (e-mail) over the Internet, has for many years suffered from several problems and limitations. When it was designed, well over twenty years ago, the requirements for e-mail were very different from those of today. A message was a text message in English, and both user and machine were explicitly named in the address. The protocol was not designed to transfer other types of messages, and no mechanism was included to verify the identity of the sender.In order to solve these shortcomings, a new e-mail protocol needs to be defined. This report specifies a basis for what such a protocol may look like.

E-mail i reklamstrategier: en fallstudie av ett företag i resebranschen

Att företag sänder delar, eller majoriteten, av sin reklam genom e-mail är något som blivit allt vanligare de senaste åren. Fördelarna med e-mailreklam är många, det ger till exempel företagen möjligheten att på ett mycket kostnadseffektivt sätt sända antingen stora utskick av liknande meddelande till breda kundgrupper, eller att personifiera och rikta erbjudandena speciellt mot en mindre grupp. Positivt med reklam genom e-mail är dessutom att det ger mottagaren möjlighet att direkt ge respons. Ämnet är dock fortfarande att betrakta som relativt nytt och även om fördelarna är många så är det också att förknippa med stora problem, exempelvis spam. Syftet med detta arbete har varit att öka kunskapen om hur konsumentföretag använder sig av e-mail i sin reklamstrategi..

Reklam i din bästa vän? : en jämförelse av uppfattningar av reklam genom E-mail respektive SMS

The work with this paper began with a belief that the permission aspect plays acrucial part when it comes to consumers perceptions of marketing through E-mailand SMS - especially when it comes to advertising that is received through a devicethat the consumer has a strong personal relationship with. The questions to beinvestigated was: "How do users of computers and mobile phones feel aboutadvertisement received through E-mail and SMS?" and "In what way does the usersrelationship to the computer or mobile phone affect how they feel about theadvertisement?". The study was based on a questionnaire as well as an analysis of theresponses in combination with previous research on the subject.The results showed that the majority of the respondents from this papers surveywere found to have a negative attitude toward advertisement through both E-mail andSMS. However, the respondents turned out to have a slightly higher tolerance foradvertisement through E-mail than towards advertisement through SMS.

SAMARBETE I CSCW-MILJÖER

Vårterminen 2006.

Navigeringsprogram för postutdelare

This thesis is developed by Posten Åland AB in order to simplify the work of agency staff when distributing mail in rural areas. In my thesis I have developed an application to help automotive mail dispensers. The need for such an application exists, especially during the summer but at other times when ordinary dividend cannot run his route. With the help of a PDA and a GPS the mail dispenser should see where the next stop is and what is to be delivered thereThere already was a directory of mailboxes and the addressees and the coordinates of the mailboxes. Using this, I will implement functionality to retrieve a specific route and plot those coordinates on the map..

1 Nästa sida ->